تولید محتوا یک فرآیند شش مرحله ای

یک فرایند تولید محتوا متفکر و قوی برای ایجاد هرگونه محتوا ، صرف نظر از مقیاس و دامنه ، ضروری است.

اگر فرایندی برای اطمینان ندارید ، پروژه های محتوای شما را به تأخیر می اندازد. همچنین ، ممکن است

برنامه انتشار شما موقت باشد و خود محتوا ناسازگار باشد و عملکرد ضعیفی داشته باشد.

اگر شما یک تیم کوچک (یا یک نفر) هستید ، ممکن است به نظر برسد که شما اصلاً به فرآیندی احتیاج ندارید.

اما این مسئله در اینجا وجود دارد: بدون پردازش ، این احتمال وجود دارد که محتوای شما به هدف خود نرسد.

1. هدف تولید محتوا شما

اگر محتوای شما متناسب با اهداف تجاری و نیازهای مخاطبان شما نباشد ، هیچ روندی نمی تواند به شما کمک کند

تجارت خود را به سمتی که می خواهید پیش ببرید. وقتی هر یک از مطالب شما هدف مشخصی داشته باشد

شما توانایی اندازه گیری عملکرد آن و بهینه سازی تلاش های آینده خود را دارید. دانستن اینکه آیا محتوای شما

به منظور افزایش رتبه جستجوی شما ، آگاهی از برند ،رهبری یا هر چیز دیگری که برای کسب و کار شما اهمیت دارد

کمک می کند تا تفاوت واقعی با این محتوا ایجاد کنید.

2. وظایف فرآیند تولید محتوا شما

ندانستن وظایف مربوط به روند تولید محتوای شما می تواند پروژه هایی را که محتوا هرگز به موقع منتشر نمی شود

یا به هیچ وجه به تعویق بیندازد. وقتی وقت را برای نوشتن و ویرایش اختصاص می دهید ، اما نه برای طراحی

و بازنگری ، ناگهان به وقت اضافی از دیگران نیاز خواهید داشت که به سادگی ممکن نیست.

این منجر به تاخیر و ناامیدی زیادی می شود. تک تک اقداماتی را که لازم است اتفاق بیفتد

تا یک محتوا از مختصر به مورد تأیید و منتشر شده منتقل کند. ساده به نظر می رسد

(و واضح است) ، اما فراموش کردن برخی از مراحل و به ویژه مراحل فرعی آسان است.

3. نقش ها در روند تولید محتوا شما

هر یک از وظایف را به شخصی بسپارید که مسئولیت انجام آن را به عهده دارد. اگر اینگونه نباشد ، بیش از مهلت

مقرر در معرض خطر است زیرا زمینه ای برای روابط تیمی متهم به سرزنش و ناسالم می شود.

این می تواند عواقب طولانی مدت داشته باشد. از مرحله قبل به لیست وظایف خود بروید و در کنار هر کار

یک نام اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که همه افراد درگیر در یک صفحه هستند و هر یک از اعضای تیم در مورد

مسئولیت های خود به توافق می رسند. اگر متوجه شدید که بیش از یک نفر مسئول یک کار واحد است

بیشتر آن را جستجو کنید و ببینید آیا چندین وظیفه فرعی وجود دارد که می توانید آن کار را انجام دهید.

به این ترتیب ، اطمینان حاصل خواهید کرد که سردرگمی مربوط به کدام یک از قسمت های خاص آن وظیفه

را بر عهده دارد و احتمال سردرگمی را کاهش می دهد.

4. ترتیب فرآیند تولید محتوا شما

اگر ترتیب کارها در روند تولید محتوای شما خراب شود ، افرادی را که منتظر یکدیگر هستند تا کارها را به پایان برسانند.

در عوض ، آنها باید وقت خود را به حداکثر برسانند و هر زمان که ممکن است به طور همزمان کار کنند تا روند تولید را کوتاه

کنند.

به لیست وظایف خود برگردید و موقعیت هر کار را تأیید کنید. برای هر یک از آنها ، باید اطمینان حاصل کنید:

  • هیچ وظیفه ای قبل از آن به آن بستگی ندارد
  • این به هیچ یک از وظایف بعد از آن بستگی ندارد

در اینجا یک مثال ساده آورده شده است. بیایید بگوییم شما دو نفر دارید که به دنبال همه عناصر گرافیکی محتوای شما هستند

اما یکی از آنها منبع عکاسی و گرافیک است ، در حالی که دیگری آنها را براساس دستورالعمل های تجاری شما ویرایش می کند.

5. جدول زمانی و موعد مقرر در تولید محتوا

این آخرین عامل ساخت یک فرآیند موثر تولید محتوا است. این همان چیزی است که تمام قطعاتی را که ذکر کردیم

به یک فرایند تکرارپذیر که توسط تاریخ و نقاط عطف مشخص شده است ، می چسباند. در این مرحله دو قسمت وجود دارد

که من مایلم آنها را اجزای “زمان تکمیل” و “روز قبل” بنامم. اکنون هر یک از وظایف شما صاحب خود است و به درستی

قرار گرفته است. با هر یک از دارندگان کار ، کار کنید تا زمان تخمینی برای انجام یک کار خاص را اضافه کنید.

اگر اولین بار است که فرایند تولید خود را ترسیم می کنید ، ابتدا این زمان ها را مرتب نگه دارید.

6. موجودی تولید محتوا

مسئولیت های موجودی محتوا باید مشخص شود تا هرگز یک قسمت از مطالب را اشتباه قرار ندهید. درست مانند

مسئولیت های انجام وظایف ، هر یک از اعضای تیم باید در مورد نقش خود در موجودی محتوا اطمینان داشته باشند.

بیشتر کارهایی که تعریف کرده اید با اضافه شدن یا تغییر در موجودی محتوای شما همراه خواهد بود.

به عنوان مثال ، مسئول نوشتن پیش نویس اول سندی را ایجاد می کند که حاوی آن پیش نویس باشد.

شخصی که آن را بررسی می کند تغییراتی را در همان پرونده ایجاد خواهد کرد. شخصی که تصاویر شما را تهیه می کند

آن را با شخصی که ویرایش آن تصاویر را بر عهده دارد به اشتراک می گذارد.

Leave a Comment