گرافیک سه بعدی

گرافیک سه بعدی یک تصویر یا نمایش تصویری از یک شی است. بنابراین ، گرافیک رایانه ای به سادگی تصاویری است

که در صفحه کامپیوتر نمایش داده می شود. گرافیک ها اغلب به جای تصاویر با متن که متشکل از کاراکترها است

مانند اعداد و حروف در تضاد قرار می گیرند. گرافیک رایانه ای می تواند دو بعدی یا سه بعدی باشد.

رایانه های اولیه فقط از گرافیک تک بعدی دو بعدی پشتیبانی می کردند ، یعنی سیاه و سفید بودند

(یا به مانیتور بسته به سیاه و سبز). سرانجام ، رایانه ها شروع به پشتیبانی از تصاویر رنگی کردند.

در حالی که اولین ماشین ها فقط از 16 یا 256 رنگ پشتیبانی می کردند ، اکنون بیشتر رایانه ها می توانند

گرافیک ها را در میلیون ها رنگ نمایش دهند. گرافیک های دو بعدی دارای دو رنگ ، شطرنجی و بردار هستند.

گرافیک رایج ترین است و برای عکس های دیجیتال ، گرافیک وب ، آیکون ها و انواع دیگر تصاویر استفاده می شود.

آنها از یک شبکه پیکسل ساده تشکیل شده اند که هر کدام می توانند رنگ متفاوتی داشته باشند.

از طرف دیگر ، گرافیک برداری از مسیرهایی تشکیل شده است که ممکن است خطوط ، اشکال ، حروف یا سایر

اشیا sc مقیاس پذیر باشد. آنها اغلب برای ایجاد آرم ، نشانه و انواع دیگر نقاشی ها استفاده می شوند.

انواع گرافیک سه بعدی

بر خلاف گرافیک شطرنجی ، گرافیک برداری را می توان در اندازه بزرگتر و بدون افت کیفیت مقیاس بندی کرد.

گرافیک همراه با نرم افزار رندر سه بعدی مانند CAD و برنامه های انیمیشن سه بعدی از دهه 1990

شروع به محبوبیت کرد. در سال 2000 ، بسیاری از بازی های ویدئویی ترکیب 3D را آغاز کرده

بودند ، زیرا کامپیوترها توانایی پردازش کافی برای پشتیبانی از آنها را داشتند. اکنون اکثر رایانه ها اکنون دارای کارت

3D هستند که کلیه پردازش های 3D را مدیریت می کند. این امکان را برای سیستم های

اصلی خانگی فراهم می کند تا از بازی ها و برنامه های پیشرفته سه بعدی پشتیبانی کنند.

گرافیک سه بعدی کامپیوتر

گرافیک 3D رایانه ای (در مقابل گرافیک رایانه ای 2 بعدی) گرافیکی است که از نمایش سه بعدی داده های

هندسی استفاده می شود که برای انجام محاسبات و ارائه تصاویر 2 بعدی در کامپیوتر ذخیره می شود.

چنین تصاویری ممکن است برای نمایش بعدی یا برای مشاهده در زمان واقعی باشد.

با وجود این تفاوت ها ، گرافیک های 3D  رایانه ای به بسیاری از الگوریتم های گرافیک برداری 2D

رایانه در مدل قاب سیم و گرافیک شطرنجی دو بعدی کامپیوتر در نمایش نهایی ارائه شده ، اعتماد دارند.

در نرم افزارهای گرافیکی رایانه ای ، تمایز بین 2D و 3D گهگاه تار می شود. برنامه های 2 بعدی ممکن است

از تکنیک های 3D برای دستیابی به جلوه هایی مانند نور استفاده کنند و در درجه اول سه بعدی ممکن است

از تکنیک های رندر 2 بعدی استفاده کنند. از گرافیک های سه بعدی رایانه ای اغلب به عنوان مدل های سه بعدی یاد می شود.

به غیر از نمودار ارائه شده ، این مدل در پرونده داده های گرافیکی موجود است. با این وجود ، اختلافاتی وجود دارد.

مدل سه بعدی ، نمایش ریاضی هر جسم سه بعدی (اعم از بی جان یا زنده) است. یک مدل از نظر فنی گرافیکی نیست

تا زمانی که بصری نمایش داده شود. به دلیل چاپ سه بعدی ، مدل های سه بعدی فقط در فضای مجازی محدود نمی شوند.

یک مدل را می توان بصورت تصویری دو بعدی از طریق فرایندی به نام رندر 3D نمایش داد

و یا در شبیه سازی و محاسبات رایانه ای غیر گرافیکی استفاده کرد.

Leave a Comment